Witaj, może chciałbyś się zarejestrować? Zarejestruj się  


[Propozycja] Minelotto nowej edycji

#1

1. Typ wątku: [PROPOZYCJA]
2. Nazwa serwera: Survival V edycja
3. Opis: 

Kumulacja Minelotto na tej edycji wyniosła 46000000 MC. 
W mojej ocenie średnio udał się ten event, dlatego że tylko jedna osoba w całej historii Minelotto na discordzie trafiła maksymalnie 4 z 6 liczb (dorian 18.12.2018). 
Moja propozycja polega na tym, aby w ciągu V edycji pojawiło się choć kilka osób, które wygrają w tym evencie.
Zmniejszenie zakresu losowanych liczb z 49 do 35 (a może nawet jeszcze bardziej) powinno sprawić, że chociaż kilka razy uda się nam pogratulować danym osobom wygranie kumulacji.
Odpowiedz

#2
Język 

Fajna propozycja, moim zdaniem fajnie by było zmniejszenie liczb, fakt trzeba mieć farta żeby trafić 5 liczb. Jestem za zmniejszeniem liczb do 35.
Odpowiedz

#3

Również mi się podoba. Będą większe emocję. Jednak myślę, że liczba 35 jest wystarczająca, by gracze nie mieli jednak za łatwo Oczko
[Obrazek: Najcik.png]
Odpowiedz

#4

Ciekawe byłoby wprowadzenie jakichś mniejszych nagród za trójkę (nie wiem czy są za czwórkę i więcej), tak jak jest to w prawdziwym Lotto
Odpowiedz

#5

Oj pomysł mi się bardzo podoba, może chociaż tak przegonimy zkerama kiedyś. Nie wiem czy takie coś już jest, ale fajnie że jakby udział w tym kosztował. Tzn. Użycie komendy MineLotto by coś kosztowało.
[Obrazek: Sygnatura_Kieras_mw.png]
Odpowiedz

#6

(20-06-2020, 06:26 AM)rysiu napisał(a): Ciekawe byłoby wprowadzenie jakichś mniejszych nagród za trójkę (nie wiem czy są za czwórkę i więcej), tak jak jest to w prawdziwym Lotto

Nagrody są już od jednego trafienia.


Można zmienić zakres losowanych liczb na 35.
[Obrazek: spawn4edy1.gif]
1
Odpowiedz

#7

Też podoba mi się ten pomysł, jestem za zmniejszeniem zakresu liczb do 35
[Obrazek: gwABAgQIECAgZNoAAQIECBAgQIAAAQIECBAgQIAA...ABAgQI.png]
Odpowiedz

#8
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-06-2020, 10:12 AM przez TheZerter.)

TL;DR: MineLotto potrzebuje gruntownych zmian w systemie losowań i w nagrodach, ale ich wprowadzenie wymaga głębszego zastanowienia się niż zmiana 49 na 35.

Ja również popieram samą koncepcję - MineLotto powinno zostać przebudowane pod warunki serwera. Radzę jednak najpierw zastanowić się przed ślepym popieraniem pomysłu zmniejszenia tak na oko do 35 liczb i uznawaniem tego za fajny pomysł, bo gdyby Zinrrrey prowadził ze mną kasyno w ten sposób to albo nikt by do nas nie przyszedł, ponieważ wygranie nagrody byłoby marzeniem, albo po tygodniu byśmy zbankrutowali xD
Otóż jeśli propozycja sugeruje, żeby chociaż raz w ciągu edycji padła "szóstka" zmniejszenie liczb do 35 raczej tego nie zapewni. Obecnie ta szansa wynosu ok. 1:13 000 000, przy 35 liczbach wyniesie 1 : 1 623 160, czyli raz na 1,5 mln losów powinno paść 6 trafionych liczb. Warto zatem zastanowić się ile powinno tych liczb być aby w ciągu edycji średnio raz padało 6: przyjmijmy roboczo, że w evencie udział będzie brać średnio 40 osób a za ilość eventów w edycji weźmy 45 = 1800 losów w edycji. Wtedy szansę na poziomie 1:1716 zapewni nam pula, uwaga... 13 liczb :D Dołożenie tylko jednej liczby spowoduje zmianę na 1:3000. Nie gwarantuje to oczywiście, że ta szóstka padnie, ale prawdopodobieństwa że to się stanie w tej chwili nie wyliczę, bo jakimś orłem z probabilistyki to ja nie jestem. Trzeba następnie sprawdzić szanse na pozostałe kombinacje oraz zwrócić uwagę na odpowiedni podział nagród. Dorzuciłbym do tej propozycji, aby wyliczyć proporcje i orientować je według nagrody za szóstkę, która mogłaby wynosić aktualną sumę MC na survialu - W tej chwili trafienie 6 ledwo miało zapewnić środek baltopu, ale jakie to ma znaczenie, skoro żeby trafić choćby 5 liczb potrzebowalibyśmy jakiś 25 edycji MW? ;) Jednyna trafiona czwórka również to potwierdza: jej szansa wynosi ok 1:1000. Zachęcam do zapoznania się z cyferkami na najzwyklejszej stronie wiki na temat lotto, podane są tam również na tacy wzory przydatne do wyliczenia.
Odpowiedz

#9

(20-06-2020, 10:01 AM)TheZerter napisał(a): TL;DR: MineLotto potrzebuje gruntownych zmian w systemie losowań i w nagrodach, ale ich wprowadzenie wymaga głębszego zastanowienia się niż zmiana 49 na 35.

Ja również popieram samą koncepcję - MineLotto powinno zostać przebudowane pod warunki serwera. Radzę jednak najpierw zastanowić się przed ślepym popieraniem pomysłu zmniejszenia tak na oko do 35 liczb i uznawaniem tego za fajny pomysł, bo gdyby Zinrrrey prowadził ze mną kasyno w ten sposób to albo nikt by do nas nie przyszedł, ponieważ wygranie nagrody byłoby marzeniem, albo po tygodniu byśmy zbankrutowali Płacz ze śmiechu
Otóż jeśli propozycja sugeruje, żeby chociaż raz w ciągu edycji padła "szóstka" zmniejszenie liczb do 35 raczej tego nie zapewni. Obecnie ta szansa wynosu ok. 1:13 000 000, przy 35 liczbach wyniesie 1 : 1 623 160, czyli raz na 1,5 mln losów powinno paść 6 trafionych liczb. Warto zatem zastanowić się ile powinno tych liczb być aby w ciągu edycji średnio raz padało 6: przyjmijmy roboczo, że w evencie udział będzie brać średnio 40 osób a za ilość eventów w edycji weźmy 45 = 1800 losów w edycji. Wtedy szansę na poziomie 1:1716 zapewni nam pula, uwaga... 13 liczb Duży Uśmiech Dołożenie tylko jednej liczby spowoduje zmianę na 1:3000. Nie gwarantuje to oczywiście, że ta szóstka padnie, ale prawdopodobieństwa że to się stanie w tej chwili nie wyliczę, bo jakimś orłem z probabilistyki to ja nie jestem. Trzeba następnie sprawdzić szanse na pozostałe kombinacje oraz zwrócić uwagę na odpowiedni podział nagród. Dorzuciłbym do tej propozycji, aby wyliczyć proporcje i orientować je według nagrody za szóstkę, która mogłaby wynosić aktualną sumę MC na survialu - W tej chwili trafienie 6 ledwo miało zapewnić środek baltopu, ale jakie to ma znaczenie, skoro żeby trafić choćby 5 liczb potrzebowalibyśmy jakiś 25 edycji MW? Oczko Jednyna trafiona czwórka również to potwierdza: jej szansa wynosi ok 1:1000. Zachęcam do zapoznania się z cyferkami na najzwyklejszej stronie wiki na temat lotto, podane są tam również na tacy wzory przydatne do wyliczenia.


Zbyt skomplikowana propozycja zmian. Gra powinna być prostsza, tak samo nagrody. Nie jestem zdania, że należy wprowadzić zmianę gwarantującą wypadnięcie szóstki w trakcie edycji. Gracze uczestniczą aktywnie w evencie mimo tego, że nikt nie trafił szóstki czy piątki (m.in. dlatego, że już trafienie jednej liczby daje nagrodę), więc nie uznaję twierdzenia, że event "średnio się udał". Nagrody są i nawet rosną przy braku określonej liczby trafień - także jeśli nikt przez dłuższy czas nie trafił np. "dwójki" to po jej trafieniu nagroda wynosi więcej niż gdyby dwójkę ktoś trafiał co tydzień. Zmiana zakresu losowanych liczb na 35 zbuduje wrażenie, że szansa na zdobycie głównej nagrody jest większa i tak też faktycznie będzie. 

Chciałbym rozszerzyć dostępność eventu MineLotto o serwery Creative oraz SkyBlock (wspólny event dla wszystkich), więc nie byłoby mowy o tym, by przy generowaniu nagród brać pod sumę pieniędzy z Survivalu.
[Obrazek: spawn4edy1.gif]
Odpowiedz

#10

Skoro zmiany mają być proste to jedynym rozwiązaniem będzie ograniczenie ilości liczb z zachowaniem proporcji w nagrodach, przynajmniej mniej więcej - to wpłynie jedynie na prawdopodobieństwo nie komplikując niczego innego. Odniosłem się do zmiany "gwarantującej" wypadnięcie szóstki (chociaż jak wspomniałem dosłownie - gwarancją to nie jest) jako do punktu wyjściowego ponieważ dokładnie to zostało zaproponowane w pierwotnym poście. Nic dziwnego, że gracze brali udział w evencie, jest on darmowy i wystarczy raz na tydzień wpisać komendę. Ani razu nie stwierdziłem, że event "średnio się udał".

Zgodzę się, że "zmiana zakresu losowanych liczb na 35 zbuduje wrażenie, że szansa na zdobycie głównej nagrody jest większa". Ciężko się nie zgodzić z matematyką: szansa wzrośnie jak wspomniałem do 1 : 1 623 160 więc na wrażeniu poprzestaniemy, ponieważ na przestrzeni maksymalnie paru tysięcy losów w ciągu roku nie zmieni to absolutnie nic w kontekście szóstki. W tym momencie nagrody są dalece nieadekwatne: piątka daje pod koniec edycji marne parę mln MC przy szansie ok. 1:50 000 z kolei po zmianie na 35 wyniesie ona ok. 1:9300 czyli powinna padać średnio raz na 3 edycje przy sporym szczęściu. Skoro event ma być rozszerzony na SB i CV tym bardziej należy odpowiednio dobrać wartości, ponieważ te serwery cechuje zupełnie inna gospodarka oraz łączna ilość MC.
Jeśli zmiana ma się opierać jedynie na zmianie puli liczb należy dobrać ją z głową a nie "na czuja" 35, po ładnie wygląda ; ) Jestem w stanie przy tym w razie potrzeby pomóc, przed V edycją i tak będę tego trochę przeliczał aby chociaż w moim biznesie wszystko miało ręce i nogi ^^
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości