[PROPOZYCJA] Naprawa drobnych błędów na serwerach |
Ogromna większość tych błędów nie wpływa w żaden negatywny sposób na rozgrywkę, a jeżeli wpływa - to w stopniu nikłym;
Lecz duża część graczy nie ma nawet pojęcia o wielu mechanikach serwera - przez nieintuicyjność komend, (i spory brak ujednolicenia szaty graficznej chatu, komend). Problemem jest między innymi brak podpowiedzi dla aliasów komend (tylko aliasów, które są "domyślnymi", podawanymi dla graczy w sekcji pomocy - reszta winna być ukryta); Brak blokady dla wielu komend, które nie dotyczą graczy (m.in - z wanda); Brak podpowiedzi dla argumentów wielu komend; Brak unifikacji błędu braku permisji (różne komendy zwracają różne błędy, w różnych językach - nie wygląda to za dobrze) - dużo łatwiej zablokować graczom wszystkie komendy, które ich nie dotyczą - i po prostu wrzucić wiadomość, że owa komenda nie istnieje. Lista sporządzona jest w parę minut, nie jest pełna, nie jest nawet połowiczna. Nakreśla jedynie zarys problemu, jaki próbuję przedstawić. Kod: - Alias /zwierzaki -> /z (help dostępny jedynie pod /zwierzaki, /z nie działa - działa jedynie z argumentami) Nie jest to zadanie rzecz jasna priorytetowe, i proponował bym wdrażanie go po uruchomieniu edycji survivala na dobre i kiedy wszystkie ważniejsze sprawy zostaną załatwione. Ma na celu głównie poprawę komfortu i intuicyjności gry na serwerze, oraz polepszenie szaty graficznej chatu.
Niektóre istniejące komendy nie są podpowiadane, na przykład polskie wersje komend dotyczących naprawy i rozkładu przedmiotów oraz te dotyczące płatnych pakietów
1
Pomysł jest dobry, ale nie wszystko będzie możliwe do zrobienia lub próba zrobienia niektórych rzeczy (nawet później) będzie zbyt czasochłonna, a przez to nieopłacalna.
Na przykład WorldEdit. Jego komendy wyświetlają się wszystkim ze względu na niestandardowo zaprojektowaną obsługę komend - nie bierze pod uwagę czy ktoś ma uprawnienia do komendy. W przypadku większości pluginów gdzie komendy i uprawnienia do nich są zadeklarowane w pliku plugin.yml wystarczy nie dawać graczowi uprawnienia (lub zabrać je jeśli domyślnie plugin je przyznaje). W przypadku WE tak nie jest i trzeba by dużo kombinować.
Najprostszym rozwiązaniem było by stworzenie pluginu, który blokuje wszystkie komendy, poza tymi, które powinny być dostępne dla graczy. Rozwiązanie stosunkowo mało czasochłonne w porównaniu z innymi.
Oprócz tego, worldedit jest potrzebny do wg-gui, więc usunięcie komendy //wand z wyświetlanych nie byłoby dobre
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: |
2 gości |