Nowy pomysł na optymalizację serwera Survival |
dobra nie wiem jak innych ale miro mnie przeklonał
"Jest tylko jeden sposób na walkę z plagą, Izoluj i czekaj aż zniknie"
Przy realizacji pomysłu w sposób zaproponowany przez Natena jeszcze bardziej uprawdopodobni się scenariusz, w którym to pierwszy świat (zawierający spawn) będzie znacznie bardziej zaludniony od pozostałych, a tym samym efekt optymalizacji ograniczy się. To dlatego, że mimo tych warpów, portali prowadzących do poszczególnych światów wiele osób nie zwróci na to uwagi albo zainteresuje się tym w późniejszej fazie gry.
Aby ograniczyć to zjawisko trzeba by już na samym początku zmusić gracza do wyboru jednego z czterech światów - spawn znajdowałby się na piątym świecie o bardzo ograniczonych wymiarach (zawierałby właśnie spawn i otaczające go działki do zdobycia przez forum).
Właśnie dlatego myślałem nad randomizacją świata przy rtp, ale jeżeli nie możemy tego tak rozwiązać, to muszą być inne sposoby. Może przy otwarciu okna z rtp byłaby randomowa szansa na pokazanie się jednego z 4 okien (odpowiednio dla każdego świata)
(23-02-2020, 17:56 PM)Naten_13 napisał(a): Właśnie dlatego myślałem nad randomizacją świata przy rtp, ale jeżeli nie możemy tego tak rozwiązać, to muszą być inne sposoby. Może przy otwarciu okna z rtp byłaby randomowa szansa na pokazanie się jednego z 4 okien (odpowiednio dla każdego świata) Randomizacja świata to byłaby jedna z opcji RandomTP, ale to nie wystarczy, gdy RandomTP jest tylko opcjonalny. Część graczy z niego nie skorzysta, a z czasem wyjdzie z tego spora liczba, dlatego potrzebne będzie to co napisałem.
Ale w jaki sposób wybrać świat? Zmusić gracza do używania TYLKO tego świata, czy przy pierwszym wejściu na serwer jakoś inaczej to zrobić?
(23-02-2020, 18:34 PM)Naten_13 napisał(a): Ale w jaki sposób wybrać świat? Zmusić gracza do używania TYLKO tego świata, czy przy pierwszym wejściu na serwer jakoś inaczej to zrobić? Tak jak pisałem spawn znajdowałby się na małym świecie, którego granice znajdowałyby się mniej więcej tam gdzie działki otaczające spawn. Na tym świecie nie będzie można stawiać dodatkowych działek, więc gracz w ten sposób będzie zmuszony do wyboru jednego z dostępnych światów. Wyboru świata, na którym będzie mógł się osiedlić. Dostęp przez tabliczki na spawnie i komendy.
Czy każdy ze światów miałby osobne koordynaty? Wówczas mógłby być problem z szukaniem działek graczy
Problem byłby, gdyby koordynaty byłyby takie same dla każdego świata, mogłoby się po prostu mylić. A co z komunikacją między graczami, komendami /tpa i /msg? Będą działać poprawnie gdy gracze będą się znajdować na innych światach?
(23-02-2020, 19:04 PM)rysiu napisał(a): Problem byłby, gdyby koordynaty byłyby takie same dla każdego świata, mogłoby się po prostu mylić. A co z komunikacją między graczami, komendami /tpa i /msg? Będą działać poprawnie gdy gracze będą się znajdować na innych światach? Tak, międzyserwerowe wiadomości prywatne działają już od jakiegoś czasu. Co do komend /tpa i kilku innych taką obsługę trzeba będzie przygotować. |
Użytkownicy przeglądający ten wątek: |
1 gości |