[PROPOZYCJA] Flaga na /sethome |
Typ wątku: [PROPOZYCJA]
Nazwa serwera: Survival Opis: Propozycja polega na możliwości wyłączenia możliwości używania komendy /sethome na swoich działkach przez osoby nie należące do działki lub przez wszystkich graczy. Dalej można by korzystać z komend /home i /dom, ale uniemożliwiło by to niepożądanym osobom ustawienie domów na działkach innych graczy celem ich nękania bądź wykorzystywania ich zasobów np. automatyczne farmy których transport surowców obiera się o strumienie wody albo spawnery. Do których nieproszeni goście mogą się dostać wykorzystując:
Jestem na tak, proponuje lepiej: osoby z fieldprotection enable (pacyfiści) mają blokade teleportacji do home wobec wszystkich innych graczy, tak jak to ma miejsce w przypadku home na szczycie netheru. wtedy na taką działke mogą się teleportować tylko osoby dodane, (system home mógłby się odwoływać do /ps info przy teleportacji), a jeśli ktoś jest fanem pvp i fieldprotecta nie ma jak zdobyć to po co mu taka forma ochrony?
"Jest tylko jeden sposób na walkę z plagą, Izoluj i czekaj aż zniknie"
Z mojej strony będzie stanowcze NIE.
Uważałem i uważam, że fieldprotection to jest ogromne ułatwienie, które już samo w sobie daje naprawdę niemal wszystko pod względem "bezpieczeństwa". Osoby, które nadużywają /sethome u kogoś na działce i odwiedzają/zabijają tę osobę na tyle często i w taki sposób, że podchodzi to pod nękanie - łamią regulamin i będziemy to karać. Absolutnie nie popieram dodatkowego "ciasteczka" na survivalu, które ma uniemożliwić zrobienie u kogoś sethome - osoba z fieldprotection (która nie gra PvP) i tak już ma u siebie na działce bezpieczeństwo, a ja nie zgadzam się, żeby osoby grające PvP miały dostać ułatwienie na podobnej zasadzie, czyli brak możliwości ustawienia /sethome na terenie ich działki. Jeśli ktoś posiada fieldprotection - bez różnicy, bo i tak jest u siebie nietykalny. Jeśli ktoś nie posiada fieldprotection, bo gra PvP na survivalu - nie powinien dostawać dodatkowego bezpieczeństwa i nie ma sensu tego zmieniać, bo już wystarczająco ułatwiono (dając graczowi wybór). Poza tym...nie ustawią Wam sethome na działce, ale ustawią kawałek za nią i będą sobie wchodzić i tak (upartego nie powstrzymasz) z niewidkami/perłami/refrenusami.
Chciałbym się odwołać do wypowiedzi Lelucha, bo zauważyłem moim zdaniem pewne niezrozumienie więc sprostuje.
Cytat:Jeśli ktoś posiada fieldprotection - bez różnicy, bo i tak jest u siebie nietykalny. Propozycja nie ma na celu chronić przed zabijaniem graczy a utrudniać nękanie oraz przede wszystkim ma chronić mienie narażone na kradzież, bo np. jak ktoś wydał pieniądze na zakup spawnerów i nieoproszeni gracze mają do nich dostęp i z nich korzystają to jest to okradanie właściciela spawnerów. Cytat:Poza tym...nie ustawią Wam sethome na działce, ale ustawią kawałek za nią i będą sobie wchodzić i tak (upartego nie powstrzymasz) z niewidkami/perłami/refrenusami. Poza tym tak oczywiści jak ktoś się uprze to może próbować się dostać wszędzie i jak ktoś postawi mur to można go przeskoczyć, jak zrobi się dach do można się dostać refrenusem jak się zrobi grube ściany to wymyśli się coś innego. To jest tak zwany wyścig zbrojeń broń piała < zbroja < broń palna < kamizelka kuloodporna < amunicja przeciwpancerna itp. Uważam to za element urozmaicający rozgrywkę, a gdy napastnik będzie miał homa w samym środku twojej bazy to nawet najlepsze zabezpieczenia zdadzą się na nic. Natomiast gdy oprawca za każdym razem ma się zmierzyć z przeszkodami to szansę się wyrównują. Co do wypowiedzi SARSUnicor (po 3 krotnym przeczytaniu) chyba wiem o co Ci chodzi i pomysł nie jest taki zły, aczkolwiek ze względów implementacyjnych może okazać się to znacznie bardziej skomplikowane, poza tym jeszcze pozostaje sytuacja, kiedy 2 osoby grają razem i mają wspólny dom i np. jedna osoba przesunie blok cuboida, bo by przeszkadzał i zapomni dodać drugiego gracza to tak trochę kiepsko, kiedy druga osoba nie będzie mogła się tepnąć do swojego domu, dopóki pierwszy gracz jej nie doda
Wziąłem pod uwagę cały Twój wątek, całą treść - włącznie z ideą ochrony mienia. Mienie nie jest narażone na kradzież, a dostęp do niego można łatwo wyłączyć - wystarczy rozlać w odpowiednich miejscach wiadra z wodą i nikt tam nie wytepie refrenusem, nie trzeba niczego ręcznie zabudowywać, a przynajmniej nie w całości. Możliwości jest wiele, a takie opcje jak oddalenie się od zasięgu rtl (zbliżenie się do granicy po zwiększeniu mapy na SV), ukrywanie się na mapie podczas budowania, system z wodą, przeniesienie struktury - z pewnością wystarczą.
Nie trzeba "utrudniać nękania" w taki sposób, żeby przy okazji uniemożliwić czynności, które nękaniem nie są. W przypadku realnego nękania - sprawą się zajmuje administracja i wymierza kary, które swoje uzasadnienie mają w regulaminie. EDIT - jeśli chodzi o przykład ze spawnerami (odnośnie mienia)...rozwiązanie jest proste - użyj klapy i się tam nie dostaną, bo system ze spawnerami ma wodę, która i tak nie pozwoli się wtepać refrenusem. W skrajnym przypadku wystarczy oświetlić spawnery (np) jasnogłazem i nie będziesz miał nieproszonych gości podczas nieobecności.
Ten dodatek w połączeniu z fieldprotection faktycznie da za dużo ułatwienia na serwerze, pamiętajmy, że to survival. Nie widzę potrzeby dodawania tej flagi. Podpisuję się pod Lelem.
Blokady /sethome nie będzie. Kwestię z nękaniem oraz ze spawnerami wyjaśnił Lelouch; teoretycznie spawnery dałoby się też rozwiązać pluginowo, ale skoro są inne sposoby to powinny obecnie wystarczyć.
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: |
2 gości |