Segregator Itemków |
Witajcie moi mili.
Mam problem z moją sortownią na survivalu. Ogólnie schemat jest taki jak na screenie poniżej. Różnica taka, że na survi dochodzi jeszcze kilkadziesiąt kategorii i parę skrzyń w dół. I mam pytanie do speców od redstone: Czasami w drugim od góry rzędzie lejów (tym gdzie jest 45 itemków do filtrowania kategorii) z nieznanych mi przyczyn przechodzi całość i zostaje puste rozwalając daną kategorię. Tak jakby pochodnia zasilająca sąsiadujący blok (i zamykająca ten lej) dostała zasilanie które odwróciła jej zasilanie. Nijak nie widzę jednak skąd to by miało się wziąć. Czy jest możliwe by lagi serwera (chwilami są takie, które cofają gracza) mogły jakoś to rozregulować? Czy też może macie pomysł na to gdzie coś pochrzaniłem? I to pojawia się w różnych, losowych kategoriach. Wystarczy z powrotem uzupełnić hooper 45 itemkami (ułożonymi po 41-1-1-1-1) by działało aż do chwili gdy inny się rozreguluje. Byłbym szalenie wdzięczny jakby ktokolwiek mógł pomóc mi z tym.
Masz źle zrobiony schemat
Pochodnia ma być pod lejem a nie przed nim. Wszystko to co masz pod pierwsza warstwa redstonowego proszku musisz przesunąć w kiernuku leja o jeden klocek i powinno działać Odpadnie ci warstwa redstonowego proszku niżej.
Warstrwa redstona jest po to by nie przelewał się gdy się zapełni skrzynia i nie rozwalało systemu. A pochodnia może być pod lejem ale równie dobrze może być pod blokiem obok. Wtedy ten blok jest zasilony na twardo i zasila hoopera. Ten element działa. Pytanie nie czemu nie działa wcale tylko czemu się czasem rozregulowuje. Bo jeśli byłoby coś nie tak z zasilaniem nie działałoby w ogóle
Ogólnie projekt z jednym rzędem redstone testowałem i ma wadę. Jak zapełni sie pojemnik to napełnia sie też lejek zasilający komparator i zwiększa jego moc do momentu, aż ten komparator zacznie zasilać sąsiadujące leje co robi kompletny chaos w przypadku zapełnienia jednej skrzyni. Tak ułożone nie ma problemu z zapełnieniem.
Ogólnie to działa, lecz czasem ma błędy. To nie tak, że coś nie łączy i nie przesyła. To tak, że czasem lejek się odblokowuje kompletnie. I nie rozumiem dlaczego.
Ooooo, razem z jednym kolegą przewałkowaliśmy ten temat na poprzedniej edycji, także spieszę z wyjaśnieniem O ile dobrze pamiętam, to tak jak zostało wspomniane robiłem to z pochodnią bezpośrednio pod dolnym lejem i coś mi się wydaje, że ilość itemów była inna, ale problem polega na czymś innym.
Jeśli dobrze widzę, to tak samo jak na poprzedniej edycji jest wprowadzone ograniczenie dla lejków celem uniknięcia lagów. Zamiast po jednym itemie przeskakują po trzy i to rodzi dwa problemy. Pierwszy polega na tym, że itemy lecące "kanałem", czyli lejkami na górze nie spadają do drugiej warstwy tak jak powinny. Zdarza się dość często sytuacja, że zamiast wpaść do lejka z bliźniaczymi itemami, omijają go. Warto więc zastosować obieg zamknięty - polecam tory i wagoniki ze skrzynkami czy tam z lejkami - tory możesz kłaść bezpośrednio na lejkach i je zasilać więc nie powinno to być trudne. Dodatkowo odpada ci ewentualny kłopot z transportem itemów do góry, więc budowa kilku pięter jest ułatwiona. Przyda się kilka wagoników w obiegu, bo szybkość jest zależna od ilości przewożonych itemów. Unikniesz "korków". Natomiast drugi problem jest w drugiej warstwie Tak jak zauważyłeś, mogą odpalić się sąsiednie lejki i jest to spowodowane tym, że jeśli itemy wpadają już do tych lejków ze środkowej warstwy to wlatują tam z impetem i przyjaciółmi - w partiach po trzy czy tam nawet więcej. Uniknięcie tego jest proste, ale wymaga dwa razy więcej powierzchni niż obecnie - trzeba po prostu zachować odstęp jednego bloku między każdym pojedynczym segmentem :/ Możesz za to stawiać od razu podwójne skrzynki. Pokombinuj w ten sposób i daj znać co wyszło.
Ok. To ogarnę jak przerobić to na wagoniki (bo całości nie rozkuję, zrobiłem to 47 szerokości i 18 wysokości) i dam znać co wyszło. Zejdzie kilka dni
Ejjj. A jak zrobiłem windę przedmiotów z podajników, to aktualnie one i tak po jednym przedmiocie podają do góry. Wtedy do kółeczka hooperów też wpadają przedmioty pojedynczo i to rozwiązuje mi problem z hooperami, nie?
Sprawdź, czy zgadzają ci się częstotliwości w tych dwóch rzeczach. Hoppery przekazują po kilka itemów co kilka ticków. Ile mamy w tej chwili na serwerze, nie pamiętam. Zapytaj Mira, pewnie ci ujawni Jeśli itemy są podawane wolniej niż będą przekazywane lejkami, to powinno być ok. Byle tego nie zatkać, bo sortowanie będzie dość długie
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: |
1 gości |