[PROPOZYCJA] Survival: poprawa sklepu lub sklepy tabliczkowe graczy |
[PROPOZYCJA]
Serwer: SURVIVAL Witam serdecznie! Na serwer trafiłem dopiero kilka dni temu. Spodobał mi się sposób jego organizacji oraz wprowadzony balans rozgrywki więc uważam go za godny polecania, natomiast rzuciło mi się w oczy jedno niedociągnięcie: w ślicznie zbudowanym i przejrzyście wykonanym serwerowym sklepie nie są dostępne do zakupu i sprzedaży wszystkie itemy Zdziwiło mnie to, że możemy kupić/sprzedać "ekskluzywne" itemy takie jak eltyry czy latarnie a nie są dostępne te podstawowe np. skóra, jedzenie czy narzędzia i zbroje Owszem, zazwyczaj są do dostania wszystkie itemy potrzebne do craftu, ale sklep powinien być UDOGODNIENIEM, podnoszącym komfort gry, przyspieszającym wykonywanie podstawowych czynności. Wygodniej byłoby kupić przykładowo: pożądanego rodzaju płotki zamiast szukać desek, patyków a potem składać. Ogranicza to również możliwości zarobku - zamiast "śmieci" sprzedać na grosze, wyrzucamy je do lawy (BEZ SEGREGOWANIA! ;D) Mogą pojawić się głosy, że mamy rynek aukcji (/ak) gdzie możemy sprzedać i kupić cokolwiek. Jasne, po to przecież jest i cieszy się popularnością. Właśnie to negatywnie wpływa na czytelność a zarazem widoczność naszych ofert. Ale zasadniczą różnicą jest to, że sklep działa natychmiastowo a aukcje trwają dopóki nie znajdzie się chętny. Jedno z proponowanych rozwiązań jest oczywiste: w sklepie pojawią się wszystkie dostępne do zdobycia w grze itemy (za wyjątkiem tych z nałożonymi zaklęciami, eliksirów i fajerwerków - z wiadomych przyczyn) łącznie z pochodnymi obecnych (tj. terakota i glazura, barwiona wełna i szkło...). To dało by pełną funkcjonalność aktualnego sklepu. Alternatywnym rozwiązaniem jest skorzystanie z aktualnych pluginów i udostępnienie graczom (wszystkim, nie tylko VIPom!) tworzenie własnych sklepów tabliczkowych analogicznie do serwerowego. Wiem, że takie sklepy z powodzeniem działają na innych serwerach podobnego typu - jest to sprawdzone rozwiązanie. Pozwoliłoby to na stworzenie pełnoprawnego rynku dowolnych towarów. Znacząco urozmaica rozgrywkę dając graczom możliwość budowania i urządzania ich sklepów lub całych galerii a także pozwalając im na sprzedaż i zakup itemów po satysfakcjonujących ich cenach, w dowolnej ilości. Tworzy to pole do popisu dla reklamy serwera i przynosi realne zyski - gracze VIP/SVIP mogą uzyskać możliwość posiadania sklepu w lepszej lokalizacji. Odciąża to także rynek aukcji: towary sprzedawane masowo przeniosą się do sklepów a w /ak zostaną te najcenniejsze i niepowtarzalne takie jak zaklęte bronie czy itemy kolekcjonerskie. Z góry dziękuję za przeczytanie mojego wywodu Mam nadzieję, że zachęciłem nim innych graczy do poparcia tej inicjatywy a administrację do rozważenia rozwiązania problemu. Pozdrawiam, TheTektyw
polecam zaglądać na aukcje itemów (pod komendą /ak) - tam jest mnóstwo itemów najróżniejszych.
A jeśli chodzi o takie naprawdę podstawowe rzeczy do craftingu czy do składania zbroi i narzędzi - można to przecież łatwo znaleźć w grze bez wkładu niewiadomo jakiego czasu Oczko . Minecraft generalnie polega zdobywaniu materiałów a nie na kupowaniu wszystkiego ze sklepu . Swoją drogą to zarobienie odpowiedniej sumy pieniędzy zajmuje często więcej czasu niż znalezienie jakiegoś itemu w świecie. A jeśli chodzi nawet o jakieś hurtowe zakupy to mnóstwo graczy ma tego pełne magazyny - wystarczy tylko zagadać i można się aż zdziwić ile kto czego ma niepotrzebnego .....
Bardzo popieram pomysł, tym bardziej, że jestem graczem biorący aktywny udział w sprawach ekonomicznych i stwierdzam, że zarabianie jest bardzo istotną częścią rozgrywki, przynajmniej dla mnie. Uważam, że o ile dodanie produktów do sklepu nie jest jakąś koniecznością, tak własne bazary mogłyby przynieść spore zyski. Po pierwsze, pobierając opłaty za wynajem stanowiska, minecoins nabrałyby po raz kolejny większego znaczenia (tak jak w przypadku domków w mieście). Po drugie ceny zaczęłyby mieć kluczowe znaczenie, wartość produktów zależałaby od sprzedawców i kupujących, a więc powstałaby konkurencja cen. Dużo większą wartość zyskałyby diamenty, które mogłyby zostać sprzedawane hurtowo. Podejrzewam, że ceny wahałyby się między 100-250/diament, ale przynajmniej kupujący będzie miał prawo wyboru, bo większość graczy "sprzedawców" będzie chciało mieć ten produkt w swoim sklepie.. To samo tyczy się budulców takich jak glazurowana terakota, beton, pryzmaryny. Nie mówię, że tego samego nie można osiągnąć korzystając z funkcji /ak, jednak własne stoisko daje możliwość promocji, reklamy swoich produktów, pozwala się zaprezentować i zachęcić do kupna.
Jedyny, największy jak dla mnie minus własnych sklepów to zaniedbane stoiska, tj. brak zatowarowanych skrzynek, niewykończone budki, mało zachęcający ich wygląd i pozostawione sklepiki samym sobie, bo użytkownik, który zakupił bazar nie potrafi poprawnie użyć tabliczek i miejsce jest bezużyteczne. Bazary byłyby utrudnieniem dla administracji, trzeba by było kontrolować ich stan, okres ważności stoiska. Z drugiej strony można by pobierać opłaty za tydzień użytkowania. Osoba, która będzie chciała utrzymać stoisko musiałaby je opłacać na bieżąco (co poświadczyłoby dbanie o nie). I osoby, które zakupiły pakiet aukcjonera wcale nie musiałyby poczuć się poszkodowane, bo tak jak napisał kolega wyżej, można by było w dalszym ciągu sprzedawać tam przedmioty "wyjątkowe", które jak wszyscy wiemy cieszą się ogromną popularnością. Nie mam tylko pojęcia jak wiele trudności mogłoby sprawić wdrożenie tego pomysłu w życie i czy taki zabieg ma sens wg administracji i innych graczy.
Zmiany w sklepie MineShop nie będzie, wyżej zostało to wyjaśnione.
Odnośnie targowisk - w I edycji były one cały czas, ich nabyciem zainteresowały się 4 osoby. Technicznie nie powinno być problemem dodanie tego, ale musi być realne zainteresowanie ze strony graczy. Należy też uwzględnić właśnie wpływ na pakiet aukcjonker oraz ustalić na jakich zasadach takie sklepy miałyby być nabywane (czy będzie to jednorazowa opłata czy co jakiś czas, gdzie można będzie tworzyć te sklepy, czy również poza spawnem....).
Jak najbardziej popieram targowiska "dla ludu". Nowy aspekt ekonomiczny powinien być dla szerszej społeczności mile widziany plus to, że najwyraźniej nie powinno być technicznych problemów z wprowadzeniem go w życie.
Myślę, że zaniedbane stoiska będzie można wziąć sposobem (o ile będzie taka możliwość): (Zakładając, że stoiska będą ograniczony czas, np. tydzień) Gracz kupuje stoisko, następnie rozkłada swoje przedmioty na sprzedaż. po upływie czasu wynajmu właściciel będzie mógł przedłużyć czas, ale jak tego nie zrobi to wtedy inni gracze dostaliby możliwość kupna stoiska wcześniejszego właściciela wraz z pozostawioną przez niego zawartością. To powinno sprawić, że będzie mniej zaniedbanych stanowisk, administracja nie będzie musiała ich "sprzątać" i pojawi się możliwość ubijania interesów poprzez zajmowanie cudzych, nieopłaconych stanowisk > : D.
Ja myśle że takie targowiska to akurat super pomysł takie które będzie można po kimś przejmować w razie zaniedbania i np odkupywać je po innych graczach - z całą zawartością <np poprzez licytacje>. Poco administracja miałaby tracić czas (i miejsce na serwerze) na czyjeś zaniedbane stoiska.
Tylko żeby pakiet aukcjonera nie mijał sie z celem to można jakoś powiązać to z tym? Np zmiana w pakiecie aukcjonera ze 100 slotów na AK na - np 50 slotów na AK i 15 możliwych do postawienia tabliczek/skrzyń z prawami do sprzedaży i kupna? Moim zdaniem to był by fajny pomysł. A naprzykład jako rozszerzenie tej funkcji można by było kupić drugi pakiet aukcjonera (i tak dalej) żeby zwiększać sobie tą liczbe miejsc na straganach i na AK. co o tym myślicie?
Majster super pomysł
W 1 edycji właśnie były takie stragany, ale teraz mamy /ak więc w sumie to zastępuję miejsce straganów. Chociaż tak jak pisały osoby wyżej - jednak można by było je dodać i zakupić na określony czas Gdy takowe zostaną dodane na pewno po jakimś czasie je zakupie
Lubie mieć full funkcji w grze, także na pewno jeden stragan byłby mój
W pełni popieram inicjatywę.
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: |
4 gości |