(20-06-2020, 10:01 AM)TheZerter napisał(a): TL;DR: MineLotto potrzebuje gruntownych zmian w systemie losowań i w nagrodach, ale ich wprowadzenie wymaga głębszego zastanowienia się niż zmiana 49 na 35.
Ja również popieram samą koncepcję - MineLotto powinno zostać przebudowane pod warunki serwera. Radzę jednak najpierw zastanowić się przed ślepym popieraniem pomysłu zmniejszenia tak na oko do 35 liczb i uznawaniem tego za fajny pomysł, bo gdyby Zinrrrey prowadził ze mną kasyno w ten sposób to albo nikt by do nas nie przyszedł, ponieważ wygranie nagrody byłoby marzeniem, albo po tygodniu byśmy zbankrutowali
Otóż jeśli propozycja sugeruje, żeby chociaż raz w ciągu edycji padła "szóstka" zmniejszenie liczb do 35 raczej tego nie zapewni. Obecnie ta szansa wynosu ok. 1:13 000 000, przy 35 liczbach wyniesie 1 : 1 623 160, czyli raz na 1,5 mln losów powinno paść 6 trafionych liczb. Warto zatem zastanowić się ile powinno tych liczb być aby w ciągu edycji średnio raz padało 6: przyjmijmy roboczo, że w evencie udział będzie brać średnio 40 osób a za ilość eventów w edycji weźmy 45 = 1800 losów w edycji. Wtedy szansę na poziomie 1:1716 zapewni nam pula, uwaga... 13 liczb Dołożenie tylko jednej liczby spowoduje zmianę na 1:3000. Nie gwarantuje to oczywiście, że ta szóstka padnie, ale prawdopodobieństwa że to się stanie w tej chwili nie wyliczę, bo jakimś orłem z probabilistyki to ja nie jestem. Trzeba następnie sprawdzić szanse na pozostałe kombinacje oraz zwrócić uwagę na odpowiedni podział nagród. Dorzuciłbym do tej propozycji, aby wyliczyć proporcje i orientować je według nagrody za szóstkę, która mogłaby wynosić aktualną sumę MC na survialu - W tej chwili trafienie 6 ledwo miało zapewnić środek baltopu, ale jakie to ma znaczenie, skoro żeby trafić choćby 5 liczb potrzebowalibyśmy jakiś 25 edycji MW? Jednyna trafiona czwórka również to potwierdza: jej szansa wynosi ok 1:1000. Zachęcam do zapoznania się z cyferkami na najzwyklejszej stronie wiki na temat lotto, podane są tam również na tacy wzory przydatne do wyliczenia.
Zbyt skomplikowana propozycja zmian. Gra powinna być prostsza, tak samo nagrody. Nie jestem zdania, że należy wprowadzić zmianę gwarantującą wypadnięcie szóstki w trakcie edycji. Gracze uczestniczą aktywnie w evencie mimo tego, że nikt nie trafił szóstki czy piątki (m.in. dlatego, że już trafienie jednej liczby daje nagrodę), więc nie uznaję twierdzenia, że event "średnio się udał". Nagrody są i nawet rosną przy braku określonej liczby trafień - także jeśli nikt przez dłuższy czas nie trafił np. "dwójki" to po jej trafieniu nagroda wynosi więcej niż gdyby dwójkę ktoś trafiał co tydzień. Zmiana zakresu losowanych liczb na 35 zbuduje wrażenie, że szansa na zdobycie głównej nagrody jest większa i tak też faktycznie będzie.
Chciałbym rozszerzyć dostępność eventu MineLotto o serwery Creative oraz SkyBlock (wspólny event dla wszystkich), więc nie byłoby mowy o tym, by przy generowaniu nagród brać pod sumę pieniędzy z Survivalu.