Nowy pomysł na optymalizację serwera Survival |
Po przeczytaniu o problemach i dylematach odnośnie sklepów tabliczkowych i chwili intensywnego zastanowienia, wpadło mi do głowy pewnie rozwiązanie:
Jak wiadomo, ciągłe synchronizacje pieniędzy wszystkich graczy (nawet tych offline, bo przecież taka jest idea sklepów tabliczkowych, aby zarabiać nawet będąc offline) na wszystkich podserwerach było by zdecydowanie zbyt obciążające. W takim razie, może by synchronizować z serwerem spawnu pieniądze tylko graczy online i tylko na podserwerze, na którym się aktualnie znajdują, tylko podczas samemu inicjowania czynności powodujących transakcje? W tej chwili pewnie chcesz się zapytać „ato gdzie w takim razie lądowały by pieniądze, gdy kupuję od gracza, który jest offline, skoro jego stan konta nie był by synchronizowany? Jak niby miało by to działać?” Już tłumaczę: Sklepy tabliczkowe mogły by działać podobne, jak działają np. automaty z napojami w prawdziwym życiu: - sklepy sprzedające: 1) właściciel uzupełnia towar 2) właściciela nie ma, klienci kupują 3) właściciel wraca, i dopiero teraz zgarnia wszystkie pieniądze, które nagromadzone zostały w automatach (i uzupełnia towar) - skupy: 1) właściciel przelewa pieniądze na „konto” automatycznego skupu 2) właściciela nie ma, klienci sprzedają, a pieniądze dla nich oczywiście są brane z wspomnianego wyżej „konta” na podobnej zasadzie, co przedmioty ze skrzynki w przypadku sklepu 3) właściciel wraca, uzupełnia pieniądze (i bierze skupiony towar) Aby zmniejszyć ilość takich pojedyńczych transakcji między sklepami a właścicielami, wszystkie sklepik w obrębie jednego podserwera, zarówno skupu, jak i sprzedaży mogły by mieć wspólne „konto”, a właściele wtedy jedynie raz na jakiś czas brali by zyski z obrotu, albo uzupełniali braki. Nawet jeśli mój pomysł okaże się jednak nieopłacalny bądź awykonalny, to liczę, że może zainspiruje kogoś do lepszego rozwiązania tego problemu. |
Użytkownicy przeglądający ten wątek: |
13 gości |