[propozycja] stackowanie się zwierząt |
Nie wszystkie zmiany wprowadzane na serwerze mają w założeniu bezpośrednio podobać się graczom - niektóre służą jako środek do realizacji konkretnego celu, jakim jest np. poprawa jakości gry przez odciążenie serwera, a to z pewnością jest coś co może polepszyć nastroje graczy.
Jeśli chcemy płynniejszej i stabilniejszej gry (zwłaszcza przy większej liczbie graczy) to musimy z czegoś zrezygnować, a tam gdzie jest to możliwe - ograniczyć niedogodności przy jednoczesnym zachowaniu profitów ze zmiany. Moby mają duży wpływ na obciążenie serwera i brak kontroli na nimi to prosta droga do lagów, przede wszystkim serwera, w mniejszym stopniu klienta gry. Jeden gracz będzie posiadał rozsądne ilości mobów na działce, a drugi naprodukuje ich setki bez opamiętania, myląc grę na serwerze z "singleplayerem dla wielu graczy". Tak było do niedawna, a dzięki zmianom mamy pewność, że nikt nie przegnie z mobami na działce, a przynajmniej zostało to bardzo utrudnione. Poruszając temat optymalizacji mobów nie można jednak mówić tylko o stackowaniu się ich, bo to nie jest najważniejszy element wprowadzonej zmiany. Najważniejszym elementem jest limiter mobów na chunk. To od niego zależy ile maksymalnie mobów może znajdować się na jednym chunku (Chunk to obszar o wymiarach dł.: 16 szer.: 16: wys.: 256). Przykładowo, obecne ustawienia gwarantują, że na 1 chunku nie może znaleźć się więcej niż 16 sztuk zwierząt jednego typu. To znaczy, że nie można mieć 20 owiec na jednym chunku, ale można mieć np. 16 owiec i 16 świń. Stackowanie mobów zostało wprowadzone głównie po to, by zmniejszyć u części graczy niedogodności wynikające z limitera i umożliwić gromadzenie większej liczby mobów na chunku bez zwiększenia obciążenia serwera. Obecna max. wielkość stacku wynosi 3, więc możemy posiadać max. 48 owiec i 48 świń podczas, gdy załadowanych jest ich nie więcej niż po 16 sztuk. Można modyfikować zachowanie niektórych złączonych mobów - np. kury są ustawione tak, by liczba znoszonych jaj była mnożona przez wielkość stacku. W przypadku koni ustawienia są takie, że stackować mogą się tylko konie posiadające takie same cechy. Nie widzę gotowej opcji, która pozwoliłaby ignorować moby posiadające już niestandardową nazwę. Widzę jednak, że plugin odpowiadający za stackowanie się mobów wysyła anulowalne zdarzenia w momencie powstawania stacków. Mógłbym przygotować rozszerzenie, które będzie anulowało stackowanie się mobów posiadających niestandardowe nazwy. Co do znaczników, może znalazłbym tez rozwiązanie, które wyeliminowałoby konieczność ich stosowania w tym celu. Co do stackowania się mobów z mobspawnerów, istnieje gotowa opcja, która może zablokować stackowanie się tych mobów. Można ją aktywować o ile większość się zgodzi. Zmiana tych ustawień tylko dla jednej konkretnej działki jest obecnie poza zasięgiem. |
Wiadomości w tym wątku |
[propozycja] stackowanie się zwierząt - przez rilane - 15-02-2019, 23:17 PM
RE: [propozycja] stackowanie się zwierząt - przez Rodriqez - 16-02-2019, 04:06 AM
RE: [propozycja] stackowanie się zwierząt - przez Quanarin - 16-02-2019, 08:53 AM
RE: [propozycja] stackowanie się zwierząt - przez MiroTcz - 16-02-2019, 12:47 PM
RE: [propozycja] stackowanie się zwierząt - przez Damonte - 16-02-2019, 13:54 PM
RE: [propozycja] stackowanie się zwierząt - przez MiroTcz - 16-02-2019, 14:05 PM
RE: [propozycja] stackowanie się zwierząt - przez rilane - 16-02-2019, 15:22 PM
RE: [propozycja] stackowanie się zwierząt - przez MiroTcz - 22-02-2019, 09:58 AM
RE: [propozycja] stackowanie się zwierząt - przez Naten_13 - 22-02-2019, 19:15 PM
RE: [propozycja] stackowanie się zwierząt - przez MiroTcz - 05-03-2019, 11:56 AM
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: |
3 gości |