Cytat:To, co jako pierwsze przyszło do głowy to było pomnożenie początkowej ceny przez stosunek ilości kupionych itemów do sprzedanych itemów - kupionych > sprzedanych: cena rośnie, sprzedanych > kupionych: cena maleje. Prosta reguła, nie wiem na ile skuteczna
Nie jestem pewien czy to również jest coś co chcielibyśmy widzieć na serwerze. Łatwo będzie zaspamić sklep sprzedażami w przypadku większości itemów i sprawić, że rzeczy te będą na granicy bezwartościowości lub tę granicę przekroczą.
Gracze dużo częściej sprzedają niż kupują. Jakiś item stanie się nieopłacalny w sprzedaży - gracze przerzucą się na inne przedmioty, które też po krótkim czasie staną się nieopłacalne w sprzedaży. Większość przestanie sprzedawać i będzie czekać aż ktoś sporadycznie kupi dany przedmiot i minimalnie podniesie jego wartość. W tym systemie obliczania cen sytuacja którą podałem jest nie do uniknięcia i tak prosty wzór nie spełni oczekiwań - wyprodukuje nowe problemy. Ceny powinny zależeć od dodatkowych czynników. Należałoby wymyśleć coś nieco bardziej złożonego (ale również by nie przesadzić w drugą stronę i nie obciążyć za bardzo serwera).