Ankieta: Która Opcja według Ciebie jest dobra (max 2 opcje) Nie posiadasz uprawnień, aby oddać głos w tej ankiecie. |
|||
1 | 2 | 16.67% | |
2 | 9 | 75.00% | |
3 | 0 | 0% | |
4 | 1 | 8.33% | |
Razem | 12 głosów | 100% |
*) odpowiedź wybrana przez Ciebie | [Wyniki ankiety] |
[PROPOZYCJA] Odnawialny End i Nether |
Typ wątku: Propozycja
Nazwa Serwera: Survival Opis: Dobrze wiemy, że na obecnej edycji Nether i End nie są resetowane. Przy dużej ilości graczy to może być problemem. Niektórym graczom ciężko będzie zdobyć Netherite, Elytrę, albo Shulkerboxy, bo większość z nich w pobliżu spawnu i dalej zostało zebranych. Jest to spowodowane wprowadzeniem posiadania działek w Endzie i Netherze. Wynikiem tego, że jest jeden Nether i jeden End na serwer mimo, że mamy 4 podświaty (Północ, Południe, Wschód, Zachód) jest to, że Portale do Netheru i Endu są bezużyteczne. Dlatego wychodzę z inicjatywą i proponuję wprowadzenie świata Netheru i Endu do zbierania surowców, które resetowałyby się tak jak na poprzednich edycjach. Mam parę opcji wprowadzenia ich, ale nie jestem pewien, która z nich jest najlepsza i wolę wam je przedstawić, aby gracze mieli przedstawili swoją opinię na ten temat 1) Zostawić obecny Nether (/warp Nether) i End (/warp End) i do tych istniejących światów stworzyć nowe, które resetowałyby się np. /warp NetherSurowce /warp EndSurowce - Świat z Działkami - Świat z Resetami - Portale na ćwiartkach nie działają - Gracze nadal mają swoje budowle w Obecnym Netherze i Endzie 2) Zastąpić obecne światy Netheru i Endu nowym Endem I Netherem, które się resetują. Utworzyć nowe Nethery i Endy z działkami, które działałyby na ćwiartkach tak jak w zwykłym Minecrafcie, dzięki temu dałoby się używać Portali do Endu i Netheru. - Świat z Działkami - Świat z Resetami - Portale na ćwiartkach działają - Gracze tracą swoje budowle w Obecnym Netherze i Endzie 3) Zastąpić światy z działkami tymi w resecie i nie dodawać innych światów - Brak Światu z Działkami - Świat z Resetami - Portale na ćwiartkach nie działają - Gracze tracą swoje budowle w Obecnym Netherze i Endzie 4) Zostawić tak jak jest - Świat z Działkami - Brak Światu z Resetami - Portale na ćwiartkach nie działają - Gracze nadal mają swoje budowle w Obecnym Netherze i Endzie Zdaję sobie sprawę tego, że w 2 opcjach gracze tracą progress w Netherze i Endzie. Można by to rozwiązać przenosząc budowle z jednego netheru do drugiego. Rozumiem, że nie każdemu to będzie odpowiadać, dlatego przedstawiam wszystkie opcje jakie obecnie widzę i czekam na feedback. Chciałbym też poruszyć temat limitu działek w Endzie i Netherze, który mógłby zostać zwiększony/usunięty, ponieważ obecna ilość jest zdecydowanie zbyt mała aby coś sensownego zbudować w Netherze/Endzie. Zwłaszcza jako Gracz/Vip. Do tego postu dam Ankietę. ONA NIE JEST FINAŁOWYM GŁOSOWANIEM NA TO CO ZOSTANIE PROWADZONE. Najzwyczajniej chcę dać opcję do wyrażenia jakiejś opinii osobom, które nie chcą pisać długich wiadomości, albo z innych powodów nie napiszą swojej opinii w formie wiadomości.
Co do działek w endzie/netherze uważam ze działki z obecnym limitem powinny być darmowe, powyżej tego płatne 15-20k za każdy kolejny cuboid.
Opcja nr 2 jest chyba najlepszą opcją, nie będzie notorycznych pytań graczy czemu to i tamto nie działa i czemu nie ma netheru. Oraz moje pytanie: Czy jest planowane ponowne dodanie rtp do endu/netheru? Wiem ze w netherze nie działało to poprawie, ale w endzie normalnie teleportowało to na wyspy.
(09-11-2020, 11:13 AM)Zkeram napisał(a): Co do działek w endzie/netherze uważam ze działki z obecnym limitem powinny być darmowe, powyżej tego płatne 15-20k za każdy kolejny cuboid. Wprowadzenie płatnych działek to ciekawe rozwiązanie, ale 15-20k to zdecydowanie za dużo. Myślę, że to powinna być bardziej symboliczna cena, ale nie za niska, aby nowy gracz nie mógł kupić miliona działek pierwszego dnia gry. Myślę, że 500mc byłoby lepszą ceną. (09-11-2020, 11:13 AM)Zkeram napisał(a): Oraz moje pytanie: Czy jest planowane ponowne dodanie rtp do endu/netheru? Wiem ze w netherze nie działało to poprawie, ale w endzie normalnie teleportowało to na wyspy. O ile się nie mylę to rtp w Endzie zostało wyłączone, bo było zbyt OP i aby gracze nie zebrali wszystkich surowców z endu w ciągu kilku tygodni od rozpoczęciu edycji , ale jeżeli będzie reset endu to można by rozważyć ponowne wprowadzenie rtp.
Brak rtp czasem uniemożliwia nowym graczom eksploatację endu. Na głównej wyspie są już działki i jeśli dany właściciel zechce ją rozkopać to nie ma jak gracz się dostać do dalszej części endu. Dodanie rtp/zablokowanie niszczenia i stawiania działek na głównej wyspie rozwiązało by ten problem.
„Myślę, że to powinna być bardziej symboliczna cena, ale nie za niska, aby nowy gracz nie mógł kupić miliona działek pierwszego dnia gry. Myślę, że 500mc byłoby lepszą ceną.” - 500mc to jest dość niska cena, po co nowemu graczowi odrazu działka w endzie? Moim zdaniem to powinna być opcja dla bardziej rozwiniętej części serwera - początkujący gracz nie ma potrzeby budowania farm/domu w endzie, zwykle jest zajęty rozwinięciu się na normalnym świecie. Tak niska cena ułatwi trollom griefowanie w endzie swoimi działkami.
Cudowna propozycja, resety jak najbardziej się przydadzą. Mi najbardziej odpowiada opcja druga, byłaby według mnie najlepszą opcją dla wszystkich graczy.
Ludzie, przecież tu nikogo nie ma.
(09-11-2020, 11:33 AM)Zkeram napisał(a): Brak rtp czasem uniemożliwia nowym graczom eksploatację endu. Na głównej wyspie są już działki i jeśli dany właściciel zechce ją rozkopać to nie ma jak gracz się dostać do dalszej części endu. Dodanie rtp/zablokowanie niszczenia i stawiania działek na głównej wyspie rozwiązało by ten problem. Zgadzam się. Dodanie /rtp to będzie dobry pomysł, ale zablokowanie stawiania działek na wyspie nie rozwiąże problemu, bo można najzwyczajniej postawić działkę poza wyspą i w ten sposób zablokować. /rtp wystarczy. (09-11-2020, 11:33 AM)Zkeram napisał(a): „Myślę, że to powinna być bardziej symboliczna cena, ale nie za niska, aby nowy gracz nie mógł kupić miliona działek pierwszego dnia gry. Myślę, że 500mc byłoby lepszą ceną.” - 500mc to jest dość niska cena, po co nowemu graczowi odrazu działka w endzie? Moim zdaniem to powinna być opcja dla bardziej rozwiniętej części serwera - początkujący gracz nie ma potrzeby budowania farm/domu w endzie, zwykle jest zajęty rozwinięciu się na normalnym świecie. Tak niska cena ułatwi trollom griefowanie w endzie swoimi działkami. Czy nie uważasz, że to trochę egoistycznie tak mówić? Niektórzy gracze np. chcą mieszkać w Endzie/Netherze, a niespecjalnie chce im się najpierw zarobić pieniędzy, bo dla niech to nie jest proste/ważne, albo w jakikolwiek sposób potrzebne. Dawanie Endu i Netheru do "Elit" jest najzwyczajniej głupie. Prawo do robienia działek w Endzie i Netherze powinno być dla wszystkich. Jak mówiłem to bardziej powinno się płacić za robienie dużych projektów, a nie samo mieszkanie tam. W tym celu i tak powinniśmy zwiększyć podstawowy limi działek, bo dla zwykłego gracza 45x45 bloków to jest czasem tyle co nic. Mówisz, że niska cena ułatwi grief. Ma trochę prawdy, ale czy na normalnym świecie gdzie działki są darmowe jest celowy grief dookoła spawnu (bo zgaduję, że chodzi ci o tereny przy spawnie). Poza tym griefowanie, albo jakiekolwiek celowe utrudnianie gry innym graczom jest tępione i w pewnym stopniu zakazane w regulaminie
ciekawa i napewno cudna propozycja aktualnie spawn np netheru wygląda tak wychodzisz ze spawna w netherze 15 kratek i cyk rzeczy wyglądają jak po rękawicy nieskończoności 50% bloków kaput dziury prowadzące do lawy korytarze no ogólnie meh a wracając do propozycji nie pasuje mi lekko ta 2 opcja sam działki w netherze nie posiadam bo nie podoba mi się nether do mieszkania ale znam osoby które chciał by w takim netherze mieszkać i jak teraz ktoś zaczol budować sobie tam domek zamek albo inne big ben-y to 2 opcja usunie mu całą jego prace bardziej podoba mi się opcja 1 ale 2 też wykluczyć nie można
(09-11-2020, 13:26 PM)SUPERostry napisał(a): znam osoby które chciał by w takim netherze mieszkać i jak teraz ktoś zaczol budować sobie tam domek zamek albo inne big ben-y to 2 opcja usunie mu całą jego prace Właśnie to jest największy minus drugiej opcji. Ewentualnie zamiast przenoszenia graczom działek tak jak napisałem na końcu pierwszego posta, można by najzwyczajniej przypisać ten świat do powiedzmy Południa, czy wschodu, ale wtedy osoby z tych światów mogłyby czuć się poszkodowane, bo część netheru byłaby już zgriefowana. Ale to głównie tereny spawnu, gdzie nie każdy bedzie się respić, bo zamiast określonego spawnu w postaci warpu gracze będą wchodzić do Netheru/endu po przez portale.
Nether / End jest wystarczająco duży i musi wystarczeć. To normalne, że z czasem zdobycie pewnych surowców będzie trudniejsze, ale nie niemożliwe i odwiedzenie tych światów nie musi być jedynym sposobem na zdobycie np. Netheritu. Nie popieram propozycji prowadzących do dodania kolejnych światów end / nether albo zastępujących te już istniejące. Do pozostałych rzeczy wypowiem się w oddzielnej odpowiedzi.
Myślę, że wariacja opcji 1 i 2 by była dobra. Obecny nether/end zostawić aby nikt nie stracił tego, co sobie tam już wyszykował. Dodać nether/end na ćwiartkę dostępne tylko przez portale (dla odmiany) i obserwować. Wydaje mi się, że takie rozwiązanie już by było wystarczajace aby mieć więcej zasobów i nawet resetowanie nie będzie potrzebne. Do tego trzeba pamiętać, że wchodząc przez portale nie będą się wszyscy rozchodzić od spawna, każdy będzie miał nieco inny punkt wejścia. Nawet bym się pokusił o stwierdzenie aby na tych ćwiartkowych netherach/endach wyłączyć /sethome. Masz swój portal na powierzchni i tam masz punkt wejścia. Jak chcesz się dalej wybrać, to przygotuj się na podróż. I tak będzie można tworzyć nowy home na powierzchni z wejściem do innego świata, ale to będzie bardziej wymagające niż po prostu machnięcie /sethome pod ziemią. Tu raczej nie chodzi o liczebność zasobów, a łatwość eksploracji przy obecnych ustawieniach.
Jeśli chodzi o resetowanie, to ja bym tu zaproponował nieco inne rozwiązanie. Kiedyś był plugin na regenerację surowców, który co jakiś czas je uzupełniał. W ten sposób raz przeorany teren może odnowić surowce z czasem i znowu będzie sens eksplorować to samo. W netherze to by zadziałało, gorzej z Endem. Tu może jakiś mod na spawnowanie shulkerów byłby nie od rzeczy? Swoją drogą, w tych światach z portalami proponuję usunąć dynmapa. Dynmap daje szczególnie dużą przewagę w endzie, gdzie nawet nie trzeba się starać aby znaleźć kolejny statek. Ewentualnie jakaś opcja indywidualnych map, gdzie dynmap pokazuje użytkownikowi jedynie zwiedzone przez niego chunki i tylko po zalogowaniu, ale nie przypominam sobie takiej opcji. Ogólnie więc proponuję: - Zachować obecne światy z działkami (warp end/nether) i tym, co ludzie na nich mają - Dodać nowe światy na ćwiartki (może regenerowane, ale niekoniecznie) dostępne tylko przez portale bez sethome i działek - Brak możliwości stworzenia portalu z netheru na powierzchnię, utworzyć można tylko z powierzchni do netheru. To rozwiązuje problem potencjalnego stworzenia portalu na czyimś claimie jak i spamowania portalami na całym świecie aby sobie tylko ustawić home. Małe uzupełnienie, proponowałbym automatyczne tworzenie małej działki ze środkiem na wygenerowanym portalu gdy powstaje on przechodząc z działki na powierzchni. W ten sposób tworząc prywatny portal z własnego domu można będzie bezpiecznie wyjść bez ryzyka, że ktoś nam zalał portal w netherze lawą i będzie można też go zamknąć aby nikt przez niego nie wszedł na naszą działkę na powierzchni. Przy czym proponowałbym małe działki na tych portalach. Nether ma 1/8 rozmiaru powierzchni, więc zrobienie działek o 1/8 powierzchni wydaje się rozsądne. No i zasady tworzenia portalu koło cudzej działki takie same jak nowej działki - nie możesz machnąć portalu zaraz obok. |
Użytkownicy przeglądający ten wątek: |
1 gości |