Witaj, może chciałbyś się zarejestrować? Zarejestruj się  


[PROPOZYCJA] Naprawa drobnych błędów na serwerach

#1

Ogromna większość tych błędów nie wpływa w żaden negatywny sposób na rozgrywkę, a jeżeli wpływa - to w stopniu nikłym;
Lecz duża część graczy nie ma nawet pojęcia o wielu mechanikach serwera - przez nieintuicyjność komend, (i spory brak ujednolicenia szaty graficznej chatu, komend). 
Problemem jest między innymi brak podpowiedzi dla aliasów komend (tylko aliasów, które są "domyślnymi", podawanymi dla graczy w sekcji pomocy - reszta winna być ukryta);
Brak blokady dla wielu komend, które nie dotyczą graczy (m.in - z wanda);
Brak podpowiedzi dla argumentów wielu komend;
Brak unifikacji błędu braku permisji (różne komendy zwracają różne błędy, w różnych językach - nie wygląda to za dobrze) - dużo łatwiej zablokować graczom wszystkie komendy, które ich nie dotyczą - i po prostu wrzucić wiadomość, że owa komenda nie istnieje.

Lista sporządzona jest w parę minut, nie jest pełna, nie jest nawet połowiczna. Nakreśla jedynie zarys problemu, jaki próbuję przedstawić.

Kod:
- Alias /zwierzaki -> /z (help dostępny jedynie pod /zwierzaki, /z nie działa - działa jedynie z argumentami)

- Brak tutorialu na forum dotyczących (zamieszanie, brak informacji wśród graczy)

- Szklarnie, brak informacji, niejasne dane na /szklarnie. Zero objaśnien dotyczących działania poszczególnych szklarni

- Niespolszczone błędy, return'y komend

- Brak podpowiedzi dla /zwierzaki, /ak, /ah, /aukcje, /vip, /svip, /wyspy, /wyspykomendy, /craftingi, /regulamin, /komendy

- /seen nie działa, mimo, że jest wskazane w wykazie na /komendy

- Brak zablokowania części nieistotnych komend z wanda, reszta - jak niżej, o blokowaniu komend.

- Błąd w "/pomoc" -> komenda /serwer służy do zmiany serwera, a serwer 'info' nie istnieje -> /serwer info jest błędne

- Dla większości komend brak podpowiedzi dla argumentów:
np. /mapa ukryj/pokaż (przy tabowaniu wskakuje gracz, a nie wartość bool jak tu)

- Brak spolszczenia /mapa [] - "You are now visible[A/N] on Dynmap"

- Dziwne spolszczenia błędów na wyspach ("Wyspa chroniona: Items cannot be picked up" etc.)

- Po użyciu /is settings na cudzej wyspie, próbie zmiany ustawień wyskakuje "Nie jesteś właścicielem swojej wyspy". [?]

- Problem z "/premium" - przynajmniej u mnie, wpisywane za każdym razem (po potwierdzeniu 'dodano do listy graczy premium', nie działa poprawnie - wymaga logowania parę logowań później, czasem wraz z kolejnym logowaniem) @edit: po około miesiącu namiętnego wpisywania komendy, chyba zaczęło działać

- Proponuję dodać ujednoliconą customową wiadomość dla nieistniejących ORAZ zablokowanych dla graczy komend - dodaje to ładną spójność, i zmniejsza dostępną ich 'pulę', co zwiększa czytelność. Obecna sytuacja jest co najmniej dziwna:
/xd -> Nieznana komenda. Wpisz [...]
/pl -> I'm sorry, but you do not have permission to perform [...]
/ban -> You do not have permission to execute [...]
/tp -> [MWCore] Nie masz uprawnień
Osobiście proponował bym zastosowanie powyższej wiadomości (z /tp) do wszystkich zablokowanych komend, bądź lekkie zmienienie jej pod "komenda nie istnieje".

- Brak ujednolicenia pełnego ./is help wraz z /wyspykomendy, bez sensu powstają dwie komendy - w takim wypadku proponuję dodanie stron do pomocy.

- Nowe bloki (blok netherytu, jasnogrzyb - i inne netherowe bloki) posiadają wartość 1 (/is value)


Nie jest to zadanie rzecz jasna priorytetowe, i proponował bym wdrażanie go po uruchomieniu edycji survivala na dobre i kiedy wszystkie ważniejsze sprawy zostaną załatwione. Ma na celu głównie poprawę komfortu i intuicyjności gry na serwerze, oraz polepszenie szaty graficznej chatu.
Odpowiedz

#2

Niektóre istniejące komendy nie są podpowiadane, na przykład polskie wersje komend dotyczących naprawy i rozkładu przedmiotów oraz te dotyczące płatnych pakietów
1
Odpowiedz

#3

Pomysł jest dobry, ale nie wszystko będzie możliwe do zrobienia lub próba zrobienia niektórych rzeczy (nawet później) będzie zbyt czasochłonna, a przez to nieopłacalna.
Na przykład WorldEdit. Jego komendy wyświetlają się wszystkim ze względu na niestandardowo zaprojektowaną obsługę komend - nie bierze pod uwagę czy ktoś ma uprawnienia do komendy. W przypadku większości pluginów gdzie komendy i uprawnienia do nich są zadeklarowane w pliku plugin.yml wystarczy nie dawać graczowi uprawnienia (lub zabrać je jeśli domyślnie plugin je przyznaje). W przypadku WE tak nie jest i trzeba by dużo kombinować.
[Obrazek: spawn4edy1.gif]
Odpowiedz

#4

Najprostszym rozwiązaniem było by stworzenie pluginu, który blokuje wszystkie komendy, poza tymi, które powinny być dostępne dla graczy. Rozwiązanie stosunkowo mało czasochłonne w porównaniu z innymi.
Odpowiedz

#5

Oprócz tego, worldedit jest potrzebny do wg-gui, więc usunięcie komendy //wand z wyświetlanych nie byłoby dobre
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości