System działek, miast + wyrzutnie |
Wersja PDF: LINK
1. Zabezpieczenie działki
Jest to podstawowy i najczęściej spotykany typ zabezpieczeń na serwerze. Zajmuje obszar 45x45 kratek i obejmuje całą wysokość (do poziomu 256). Żeby założyć taką działkę wystarczy postawić blok dźwiękowy (1-szy od lewej, patrz grafika). Domyślnie przyjmuje on funkcję działki. W celu postawienia bezfunkcyjnego bloku dźwiękowego należy zrobić to samo kucając. Działka jest własnością osoby, która postawiła blok. Do działki można dodawać innych graczy. Dodany gracz nie może zniszczyć bloku dźwiękowego działki właściciela, poza tym otrzymuje on pełnię uprawnień do używania/budowania. Czasami zachodzi chęć dodatkowego zabezpieczenia pojedynczych bloków/drzwi/skrzyń – w tym celu należy użyć prywatnych tabliczek, których opis znajdziesz w osobnym artykule. Gracz może posiadać nieskończoną ilość działek stworzonych przy użyciu bloków dźwiękowych tak jak wszystkich pozostałych typów zabezpieczeń omawianych w tym artykule. Działki nie można stawiać na obszarze kolidującym z działką innego gracza, można to jednak robić na obszarach kolidujących ze swoimi działek dzięki czemu można powiększać zajęty obszar. 2. Zabezpieczenie miasta
Ten typ zabezpieczenia pozwala na tworzenie obszaru „miasta”, na którym z kolei można stawiać mniejsze działki podlegające temu „miastu”. Zabezpieczenie zajmuje obszar 101x101 kratek. Aby je stworzyć należy kucając postawić blok diamentu (2-gi od lewej, patrz grafika) nazwany „ZABEZPIECZENIE MIASTA”. Bezfunkcyjny blok postawisz bez kucania. Aby nazwać blok użyj komendy /nazwij ZABEZPIECZENIE MIASTA . Ideą tego zabezpieczenia jest, by możliwość jego modyfikowania od najważniejszej warstwy miał tylko jego właściciel, ale bez problemu działają tu wszystkie komendy jak np. /dodaj.Jak wspomniałem na początku, wewnątrz tego zabezpieczenia można stawiać wewnętrzne zabezpieczenia „Działki miasta”, do których dostęp ma zarówno właściciel miasta jak i osoba, której przydzielił tę działkę. (dodał do niej). W punkcie 3. wyjaśniam w jaki sposób działają owe „działki miasta”. 3. Działka miasta
Ten typ działki może być postawiony tylko wewnątrz zabezpieczenia „ZABEZPIECZENIE MIASTA”. Obszar zajmowany przez działkę miasta wynosi 31x31. Aby stworzyć działkę miasta należy kucając postawić rudę kwarcu o nazwie „DZIALKA MIASTA” (jak nazywać bloki podałem wyżej). Zwykłą rudę postawisz bez kucania. Ten typ działek jest przyznawany przez właścicieli miast na wyłączność dla danej osoby. Osoba, której przyznano taką działkę nie może zniszczyć bloku „działki miasta”, poza tym posiada pełne uprawnienia na obszarze tej działki. W skład jednej działki miasta może wchodzić wiele osób (działa tu komenda /dodaj), wszystko zależy od zasad jakie ustalił właściciel miasta. Jeśli przeczytałeś ze zrozumieniem pkt.2 oraz pkt.3 powinieneś być świadom potencjalnych korzyści jakie płyną z umiejętnego posługiwania się blokami miast oraz działkami miasta. Posiadając miasto masz pełną kontrolę nad tym co się w nim dzieje, możesz przydzielać graczom działki bez obaw o to, że dany gracz uszkodzi np. drogę prowadzącą przez miasto albo jakiś publiczny obiekt na którym nie ma żadnej działki lecz zabezpieczenie miasta nad którym kontrolę masz wyłącznie ty! Gdy ktoś z mieszkańców zacząłby łamać twoje zasady możesz go bez najmniejszego problemu usunąć niszcząc bloki działki miasta do którego dodałeś daną osobę. Aby łatwiej wszystko zobrazować zamieszczam poniżej opis tekstowy przykładu oraz jego graficzne odzwierciedlenie. Opis tekstowy: Gracz A posiada zabezpieczenie działki. Stawia wewnątrz niego dwie działki miasta, do jednej dodaje Gracza B, do drugiej dodaje Gracza C. Gracz A może modyfikować dowolny obszar na terenie miasta. Gracz B może modyfikować tylko teren na obszarze działki do której został dodany. Gracz C może modyfikować tylko teren na obszarze działki został dodany. Graficznie: (link do grafiki w pełnej rozdzielczości) Wymiary zabezpieczeń miast oraz działek miast mogą być indywidualnie ustawiane z pomocą admina, np. miasto o wymiarach 201x201, działki w środku 51x51. Będzie to jednak dostępne tylko dla zarejestrowanych i aktywnych miast. 4. Wyrzutnia pionowa
Blok ten ma zastosowanie głównie dla zabawy, ale można go wykorzystać również do ciekawych projektów lub użyć jako jeden z elementów systemu obrony na twojej działce. Blok ten zajmuje obszar 1x1 i tworzy się go przez kucanie i postawienie rudy węgla nazwanej „WYRZUTNIA PIONOWA”. Do tego bloku można dodawać także innych graczy. Każdemu blokowi można także określić moc z jaką będzie nas wyrzucał (komenda /moc <0-5>) . 5. Wyrzutnia pozioma
Podobnie jak wyżej, z tym że ta wyrzutnia wyrzuca nas dodatkowo do przodu. Tworzy się ją podczas kucania stawiając rudę żelaza nazwaną „WYRZUTNIA POZIOMA”. Tak samo można dodawać graczy i ustawiać moc.Komendy systemu działek (wprowadzaj je bez ostrych nawiasów): /dodaj <nick> | Dodaje gracza do zabezpieczenia, na którym się znajdujesz. /dodajwszedzie <nick> | Dodaje gracza do wszystkich twoich zabezpieczeń których jesteś właścicielem (działek, miast, działek miast i wyrzutni). /usun <nick> | Usuwa gracza z zabezpieczenia, na którym się znajdujesz. /usunwszedzie <nick> | Usuwa gracza ze wszystkich zabezpieczeń których jesteś właścicielem (działek, miast, działek miast i wyrzutni). /granice | Wyświetla za pomocą bloków szkła granice zabezpieczenia, na którym się znajdujesz. Bloki szkła znikają po kilku chwilach. /mojedzialki | Wyświetla koordynaty wszystkich twoich zabezpieczeń. /dzialkainfo | Wyświetla informacje o zabezpieczeniu, na którym się znajdujesz. |
Użytkownicy przeglądający ten wątek: |
1 gości |