Ankieta: Czy popierasz proponowaną zmianę? Nie posiadasz uprawnień, aby oddać głos w tej ankiecie. |
|||
Tak | 12 | 57.14% | |
Nie | 5 | 23.81% | |
Nie mam zdania | 4 | 19.05% | |
Razem | 21 głosów | 100% |
*) odpowiedź wybrana przez Ciebie | [Wyniki ankiety] |
[PROPOZYCJA] Blokada fajerwerek w walce |
1. Typ wątku: [PROPOZYCJA]
2. Nazwa serwera: Survival 3. Opis: Na serwerze działa plugin PvPManager, który odpowiada m.in. za uniemożliwienie uczestnikom walki takich akcji jak np. użycie komend /rtl, /home, /spawn czy też bezkarne wylogowanie się - czyli takie rzeczy, które umożliwiłyby bezstresową ucieczkę w dowolnym momencie gry. Niestety mimo tych mechanizmów istnieją "dziury", których powszechne wykorzystywanie obniża jakość walk i zniechęca niejednego gracza do większego angażowania się w PvP. Przykładem jest możliwość szybkiej ucieczki dzięki połączeniu "elytry + fajerwerki". Mimo, że sama gra to umożliwia co jest bardzo w porządku jednak nie powinno to być czymś pożądanym na serwerze takim jak nasz. Zmiana miałaby polegać na blokadzie używania fajerwerek w walce - gracz nadal mógłby używać elytr, ale ucieczka byłaby znacznie trudniejsza (tak jak w przypadku enderpereł). Napisałem już wtyczkę, która w połączeniu z PvPManagerem będzie spełniała to zadanie. Chcę tylko poznać waszą opinię na temat proponowanej zmiany. Proszę o głosowanie w ankiecie (niepublicznej) i ewentualne komentarze poniżej.
Nie używam PVP więc kompletnie nie mam zdania na ten temat (tak też zaznaczyłam w ankiecie)
Jako że bardzo często robię przeróżne pvp lub poprostu zabijanie wypowiem się że to jest świetny pomysł, nie raz się biłem z pewnym graczem (większość będzie wiedziała o kogo chodzi) i zawsze ale to zawsze ma elytrę, poluję na niej i biję się i ucieka kiedy zjawi się ktoś równy, widziałem walkę na elytrach i do tego trzeba mieć dobrą myszkę, w dobre strony ją kręcić (inaczej skill na elytrze). Też będzie fajny motyw strzelanie w muszki na niebie, trafisz będzie spadało w dół.
Sam czasami korzystałem z elytry i fajerwerek ostatni czasy, ale przynajmniej piszę powody do przeciwnika dlaczego muszę się od niego oddalić. Budowlańcy będą mieć też łatwiej, ktoś kto buduje wysoko wystarczy że trafi gracza na elytrze strzałą i nie wleci do niego, na spokojnie się schowa (chyba że ktoś się skrada perłami, tak jak ja to robię). Jak narazie nie widzę minusów. Jak najbardziej na TAK
Osobiście staram się unikać PvP, jeśli już się zdarza, to jestem atakowaną, a nie atakującą.
Mi jest to obojętne, jednak pasjonaci walk powinni być zadowoleni z takiej opcji, na pewno będą mieć więcej radości i satysfakcji, że nikt im bezkarnie nie zwieje, dlatego też zaznaczę tak.
Nie spodobała mi się propozycja, mimo że też trafiam na osoby, które od razu uciekają z elytrą.
Powód jest prosty - nie zmieni to faktu, że gracze będą uciekać perłami (rzucając perłami przeczekają tryb walki i dopiero wezmą elytrę, a nawet same perły w pełni mogą wystarczyć do ucieczki). Wynika z tego, że gdyby ktoś stchórzył w normalnym terenie - i tak by nam uciekł, więc nie ma sensu "zaburzać" działania elytry. Gdybyśmy wprowadzili takie coś to prawdopodobnie nikt by jej nie używał na evencie ze smokiem (co by go zmieniło diametralnie, raczej na negatyw) oraz trzeba także pamiętać, że elytra to również narzędzie służące do gonienia "ofiary", a nie tylko do ucieczki (działa to w obie strony, tak samo jak perły)...w praktyce mogłoby być tak, że wręcz byś im ułatwił ucieczkę, bo raz by w Ciebie strzelili i już byś ich nie mógł na niej gonić, a oni by panicznie rzucali perłami w dalekie tereny. Skłaniałbym się bardziej w stronę pozbycia się odrzutowca (ale to już inna propozycja), którego połączenie z perłą jest gwarantowaną ucieczką...przy zablokowanych fajerwerkach na elytrze nie mielibyśmy jak się do kogoś takiego dostać, nawet z nią to by było bardzo trudne. Jestem na nie, bo osobiście w tym nie widzę żadnego pozytywu.
Cytat:nie zmieni to faktu, że gracze będą uciekać perłami (rzucając perłami przeczekają tryb walki i dopiero wezmą elytrę, a nawet same perły w pełni mogą wystarczyć do ucieczki). Wynika z tego, że gdyby ktoś stchórzył w normalnym terenie - i tak by nam uciekł, więc nie ma sensu "zaburzać" działania elytry. Zmiany mają polegać na tym, aby ucieczka była trudna, nie niemożliwa. Fajerwerki w połączeniu z elytrami nieporównywalnie bardziej ułatwiają ucieczkę niż enderperła. W tym drugim przypadku gracz nie ma gwarancji oddalenia się na dystans umożliwiający mu możliwość wycofania się w bezpieczne miejsce, musi sobie to wypracować, namęczyć się i liczyć, że przeciwnik nie będzie miał farta i/lub będzie mniej doświadczony. Porównując to do sytuacji, gdy dwóch graczy ma elytry, jeden może nawet nie zdążyć zauważyć w którym kierunku poleciał przeciwnik i/lub może go "ścigać" drugiego praktycznie do śmierci. Cytat:Gdybyśmy wprowadzili takie coś to prawdopodobnie nikt by jej nie używał na evencie ze smokiem (co by go zmieniło diametralnie, raczej na negatyw) Blokada nie musi działać bezwzględnie wszędzie, eventy w których bierze udział od kilkunastu do kilkudziesięciu graczy nie będą objęte blokadą, główna wyspa endu może zostać bezproblemowo wyłączona z tej blokady. Cytat:trzeba także pamiętać, że elytra to również narzędzie służące do gonienia "ofiary", a nie tylko do ucieczki (działa to w obie strony, tak samo jak perły)...w praktyce mogłoby być tak, że wręcz byś im ułatwił ucieczkę, bo raz by w Ciebie strzelili i już byś ich nie mógł na niej gonić, a oni by panicznie rzucali perłami w dalekie tereny Do tej kwestii i porównań elytry-perły pośrednio odniosłem się już na początku. Gracze zaczną bardziej szanować perły (po obu stronach), a np. zabicie losowego gracza z dynmapy ze stażem 2-3 dni przez "łowców głów" nie będzie musiało zawsze oznaczać rutynowej czynności. Skutek, który zauważyłeś moim zdaniem byłby na plus. Cytat:Skłaniałbym się bardziej w stronę pozbycia się odrzutowca (ale to już inna propozycja), którego połączenie z perłą jest gwarantowaną ucieczką. Odrzutowiec niewątpliwie ułatwia ucieczkę; nie jest to jednak kwestia którą można zmienić z dnia na dzień (nie zabierzemy graczom zdobytych przedmiotów), gdyby miało to zostać zmienione (usunięcie lub znaczące osłabienie) to myślę, że nie prędzej niż na III edycję.
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: |
1 gości |